Sabtu, 23 Juni 2007
walau kecil keyakinan itu masih ada...
ibarat aku ini tembok yang terbuat dari batu dan pasir,aku menjadi tembok kokoh...
terpaan angin dan hujan tak mampu meruntuhkan kokohnya tembok....
terik matahari yang bersinar semakin mengokohkanku....

namun... kini, aku ibarat tembok yang telah runtuh oleh hembusan semilir angin dan tetesan embun nan sejuk...
aku roboh, hancur berserakan...
tiada lagi batu yang dulu membuatku kokoh...
tiada lagi pasir yang merekatkan batu...
kini, terpaan angin begitu kurasa...
tetesan air hujan pun seakan menghanyutkan dan memisahkan batu dari rekatan pasir.....

dulu aku ibarat seongok batu yang keras yang tiada mampu di pecahkan...
batu besar yang berada di tengah kali...
tiada goyah di terjang arus....
namun kini aku ibarat lumpur....
yang tiada mampu di bentuk....
hanya mengikuti arus yang menerjangku....

aku tiada pernah berharap seperti ini....
namun aku harus lalui jalan ini...
aku tak ingin lalui jalan ini terus menerus...
aku ingin lepas dan kembali ke jalanku....

entah sampai kapan.... walau kecil keyakinan itu masih tetap ada di hatiku.....
posted by Totto @ 22:03  
0 Comments:
Posting Komentar
<< Home
 
be The Best, what ever you are


Previous Post
Archives
 
 
free stats
liat statistik